maanantai 9. helmikuuta 2009

Kantta kasaan ja spedeilyä



Kannen kasaaminen oliki seuraavaksi mielessä. Eli käytännössä kansi pöydälle, asennusrasva pois nostimista, öljyä nostimiin ja nostimet kanteen. Nostimet saa laittaa aika suorassa jälleen kerran että ei jää jumiin. Olis kannattanu avata nokkakepukoiden pukit ennen nostimien pudottelua niin olisi ollut tilaa paremmin sormille. Noh meni se näinkin.



Sitten nokkakeppi paikalleen rasvattuna. Nokkapukkien kiristely pitiki sitten tehdä kaikessa rauhassa tasasesti. WIS mukaan muistaakseni momentti oli 15Nm mutta kun osa nokista käytännössä painaa venttiileitä auki pitää kiristeleminen hoitaa tasaisesti joka pukista kerrallaan.




Tässävaiheessa tuli mieleen sitten katsoa miten paljon tilaa jää nokan kärjen ja kannen väliin, nokat kun on vähän venähtäneemmän malliset. Eihän sitä todellakaan paljoa jää, mutta kun tuo on kiinteä tuo asennus niin vähäkin riittää.

SPEDEparts


Tulipa sitten samalla kokeiltua miten speedpartsin säädettävät nokkapyörät sopivat pyörimään kannessa. Ja eihän ne sovi. Pyörän pultit tulevat idioottimaisesti 2mm ulos kehältä ja osuvat kanteen sisäpuolelta kiinni.

Jos olisi kansi ollut autossa kiinni ei välttämättä olisi tullu huomattua ja pyöräytettyä lastut kannesta öljyjen sekaan pyörimään. Toinen esimerkki pyörien korkeasta laadusta on se että suunnittelija ei ole viitsinyt suunitela pyöriä sillätavalla että pultit kiristyisivät tasaista pintaa vasten. Tälläisenään pultit kantavat rattaan kaarta vasten. Tosin onhan tuo niin surkeeta materiaalia että sen pultin kiristää siitä pohjaan asti.


Viikonloppuna olisi tarkoitus koittaa nostaa konetta keulille. johan jänskättää!

Ei kommentteja: